maanantai 17. syyskuuta 2012

¡VIVA MÈXICO!



¡VIVA MEXICO!

Perjantaina ja lauantaina täällä päin maailmaa juhlistettiin Meksikon itsenäisyyspäivää!
Mun täytyi vuokrata tuollanen perinteinen meksikolainen kansallispuku perjantaita varten.
Menin siis perjantaina kouluun tuo mekko päällä. Koulussa jokainen luokka esitti jonkun perinteisen laulun koreografian kera ja meidän luokka esitti laulun nimeltä "El Rey" :D Sitten hyvin vaikutusvaltainen tuomaristo valitsi kaikista luokista yhden voittajaluokan. Valitettavasti tällä kertaa voitto meni meidän rinnakkaisluokalle... Meidän luokka oli kyllä paaaaljon parempi! ;)

Pääsin koulusta jo yhdeltä ja sitten espanjan tunnin jälkeen ruvettiin valmistautumaan Karlan kanssa iltaa varten. Se oli sitten taas mekko päälle ja Rotary-klubille! Siellä oli kaikki mun kaupungin vaihtarit ja niiden perheet. Meille tarjottiin ihan liikaa ihan liian hyvää ruokaa (taas kerran...) sekä musiikkia, jonka mukana me tanssittiin :D Rotaryt valitsi myös illan kauneimman mekon ja tattadaa mä ja mun mekko voitettiin! Sain siitä oikee diplomin, haha :D

Lauantaina, varsinaisena itsenäisyyspäivänä, mentiin Meghanin ja Clemencen kanssa Clemencen suvun juhliin. Täytyy kyllä sanoa, että oli vähän erilainen tunnelma kuin 6.12 siellä Suomessa!
Saatiin tyttöjen kanssa tanssia koko ilta. Opittiin myös muutama meksikolainen ryhmätanssi ja saatiin oma esitys mariachi-bändiltä! :D

Mulla on siis ikimuistoinen viikonloppu takana! Tänään mulla on vapaapäivä koulusta ja tarkotuksena olis mennä kaupungille kavereiden kanssa ja opiskella vähän espanjaa, koska mulla on keskiviikkona siitä koe, iik! Ja ainiin nyt oon ollut jo kaksi kuukautta täällä ja vielä noin yhdeksän edessä! :)

pusuja Suomeen <3
 Oona  

Ei kommentteja: