lauantai 8. syyskuuta 2012

KUUMA

Siksi ollaankin tässä parina päivänä hakeuduttu muiden vaihtareitten kanssa meren läheisyyteen :) Merivesi on täällä tooosi kirkasta, kuulemma yhtä ihanaa kuin karibialla. Oon ihan rakastunut näihin valkoisiin hiekkarantoihin ja turkoosiin veteen<3

Keskiviikkona lähdettiin siis parilla autolastillisella kohti Noraa, joka on muutaman kymmenen kilometrin päässä Cagliarista. Siellä meitä odotti ohjattu kierros arkeologisilla kaivauksilla (roomalainen teatteri, kauppahalli, asuinrakennusten raunioita, hienoja mosaiikkeja...) ja kierroksen jälkeen vielä pikaviisiitti museoon, jossa oli tuhansia vuosia vanhoja kippoja ja kuppeja. Vaihtareitten kanssa ei oikeen osattu keskittyä olennaiseen, ihailtiin vain merta ja hiekkarantaa ja harmiteltiin bikinien puuttumista :D

Torstaina mulla oli ekat lentopallotreenit! Hauskaa oli vaikken mitään osannutkaan enkä ymmärtänyt valmentajan neuvoista sanaakaan... Kaikki muut tytöt vaan on mua kaks vuotta nuorempia, niin katotaan jos löydettäis mulle sopivampi joukkue :)
Lenttistreenien jälkeen menin ekaa kertaa yksin bussilla kotiin! Muutamien sydämienpomppailujen jälkeen näin lopulta tuttuja kauppoja ja selvisin perille. Eikä mun edes oisi tarvinnu mennä bussilla, koska pojat oli kuulemma odottamassa mua treeneistä jollain niitten kaverilla!? Unohtivat vaan kertoa suunnitelmat mulle - englanniks :D

Eilen oltiin taas vaihtareitten kanssa rannalla, vähän kauempana Cagliarista. Paikan nimeä en muista, mutta siellä oli niiiiin kaunista. Viihdyttiin auringossa koko päivä ja olin rättiväsyny kun vihdoin palattiin kotiin. Illalliseks meillä oli tortilloja! Täytyy kyl sanoo, että tykkään enemmän suomalaisesta versioista, aitojahan en oo koskaan maistanut :)

Kohta lähetään viettämään viikonloppua host-perheen tuttujen kesämökille! Ohjelmassa on mm. italian opiskelua host-äidin kanssa :D Tällä hetkellä yritetään sellasta systeemii, että mulle puhutaan täällä kotona ensin italiaa ja jos en ymmärrä niin sitten sama englanniksi (eli yleensä aina..) Pikkuhiljaa hyvä tulee! :)

P9054356 P9054373 P9054345
P9054376
Juliana Brasiliasta<3
P9074417
P9074404
Camilla (Norja), Morgan (Minnesota), minä ja Juan (Argentiina)
P9074419 P9074403
P9074423
Haha argentiinalaiselle levä voi olla kuvaamisen arvosta :D

8 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

haha sulone toi argentiinalainen poika :D <3 ja siel vaikuttaa olevan ihanaa ja ihanii on myös nää kuvat ;)

mul ois kysymys, ois unelma päästä italiaan vaihto-oppilaaks, oon nyt amislukion ekalla ni pärjääks siel kielitaidottomona et oppis kaiken sit siel paikan pääl, ku italiaaki oon vaa ihan vähä opetellu ja enkkuki on aika huono ja olematon mul :(

Unknown kirjoitti...

Pärjäisit täällä varmasti!! Harva italialainen oikeesti osaa puhua englantia, joten siitä sun ei ainakaan tartte murehtia! :)
Nää arvostaa tosi paljon jos osaat ees alkeet italian kielestä. Eli jos jaksat opiskella italiaa koko tän vuoden nii sul on helpompi tulla tänne kun mun oli :)
Kielitaidottomana mäkin täällä ja silti on ihanaa!<3

Anonyymi kirjoitti...

hei voisiks ottaa kuvii sun kodistaa :)) oon niiin kateellinen sulle!! vaikuttaa täydelliselt! varsinki se et jos siel oikeesti syyää esim illal sillee et kaikki kaverit on tottakai tervetulleita yms? :)

Anonyymi kirjoitti...

oon toi eka anonyymi ja oli tosi helpottava ja kiva kuulla! :) täytyy nyt harjotella ahkerast italiaa :) oliks sul muuten siis millanen enkku ku lähit?

Anonyymi kirjoitti...

sori tää viestipommitus mut jäi kysymättä viel et minkä järjestön kautta menit ja oliks siel joku kielitesti siel haastattelus :o

Unknown kirjoitti...

Juu laitan jossain vaiheessa kuvia mun kodista :) Ja tääl on kyl tosi ihanaa, tää perhe tuntuu jo ihan omalta! Ja saan kutsua kavereita syömään silloin kuin haluan :)

Unknown kirjoitti...

Hyvä että auttoi! Ei tosiaan tartte jännittää puhumista ollenkaan, mun enkku oli (ja on edelleen) sellasta perusvääntöö suomi-aksentilla :D ja tsemppiä italian opiskeluun!

Unknown kirjoitti...

No problem! Pääsin Rotaryn kautta eikä ollut minkäänlaisia kielitestejä :)