maanantai 24. syyskuuta 2012

first school week

IMG_0011 IMG_0003 IMG_0012 IMG_0004 IMG_0006
IMG_0002
Kenneth (usa) ja Manuelito
IMG_0011
Rankan kouluviikon jälkeen luokkalaisten kanssa mäkissä :)
IMG_0019 IMG_0013
IMG_0028
Syyskuu ja rantakelit.. Kyllä kelpaa! ;)
Salut!

Ylhäällä näky kuvia mun koulumatkasta, luokkalaisista ja muista vaihtareista :)

Koulussa on vierähtänyt jo yli viikko ja toisesta lauantai-koulupäivästäkin selvisin just just.. Kahen tunnin päiväunet pelasti lauantai-illan ravintolareissun ja sen jälkeiset partyt :D Muutenkin oon nukkunut joka päivä vajaa tunnin lounaan jälkeen!? Sitä vartenhan siesta on, mutta en ikinä ajatellut, että oppisin taas nukkumaan päiväunia :D Täällä se on helppoa, koska oon super väsynyt aina koulupäivän jälkeen.

Viime torstaina tuli ensimmäinen kuukausi täyteen täällä Italiassa! En voi muuta sanoa, kuin että kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin host-perheen ja kavereiden kanssa, koti-ikävä ei ole vielä yllättänyt ja kieltäkin ymmärrän joka päivä enemmän ja enemmän. Oon korvia myöten rakastunut tähän kaupunkiin ja tän saaren hiekkarantohin, mereen ja aurinkoon :)

Mun viime viikkoon kuulu italian opiskelua, tunneilla torkkumista, ryhmäkeskustelua skypessä kavereitten kanssa, mäkissä syömistä (muutama kerta liikaa) ja tietysti lentopallonpeluun treenausta :) Treffattiin myös vaihtareitten kanssa parina päivänä, hengailtiin ympäri kaupunkia ja eilen oltiin rannalla melkein kaikki yhdessä. Paras päivällinen oli torstaina, kun mun (ruotsalainen) host-iskä yllätti mut itsetekemillään lihapullilla! Ne oli niin hyviä ainaisen pastan sijaan<3

Tykkään mun luokkalaisista tosi tosi paljon! Kaikki on ihanan ystävällisiä, auttavaisia ja aidosti kiinnostuneita musta ja Kennethistä. Mun vieressä istuvat yrittää epätoivosesti huonon englanninsa ja sanakirjan avulla kääntää mulle asioita, joista tunnilla puhutaan. Ne tarkistaa mun italiankielisiä lausevääntöjä ja nauraa mun puhumisyrityksille :D Kaikki vaan on niin symppiksiä! Tänäänkin Manuel vaan käveli mua vastaan pihalla ja halas oikeen kunnolla! Niin erilaista kuin Suomessa :)

Tässä vaiheessa pyydän anteeks mun huonontuvaa suomen kirjotusta :D Näitten tekstien kirjottaminen vaikeutuu kerta kerralta enemmän ja sanoja joutuu hakee välillä tosi paljon! Kai se kuuluu asiaan :D

Tsemppiä vielä Lahteen kaikille, ketkä tuskastelee koeviikon kanssa!<3

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

voi eikä kuin söötti toi toka kuva ;D <3 oon niin kade sulle, kuulostaa et sul on joka päivä ollu jotaa kivaa tekemistä :)

Anonyymi kirjoitti...

sun elämä siel tuntuu just sellaselt täydelliselt vaihtarivuodelt ! :D <3

Anonyymi kirjoitti...

Sòpò blogi, mutta please...kuukauden poissa olon jàlkeen sun suomen kieli ei voi olla mitenkààn kàrsinyt!!! Olen asunut pois Suomesta 20 vuotta eikà suomen kielessàni ei ole mitààn vikaa!!!

Unknown kirjoitti...

Haha okei täytyy varmaan uskoa sua! Tuntuu vaan että sanat ei löydy enään yhtä nopeesti kun ennen :)

Unknown kirjoitti...

Voi ei täällä tietenkään joka päivälle tekemistä riitä, jos ei sitä itse ole järjestämässä. Elän normaalia arkea perheessä, arki vaan on erilaista täällä :) ja meijän vaihtariporukka on tosi aktiiviinen!<3

Unknown kirjoitti...

En tiiä millanen täydellinen vuos olis mut toivon että kaikki menee jatkossakin yhtä hyvin kuin tähän asti!<3 Oon kuitenki ollu vasta kuukauden täällä :D