lauantai 25. elokuuta 2012

first days

P8234265IMG_0051 (2)
DSC_0699
Näin paljon porukkaa oli mua vastassa! Ja voin myöntää että en muista puolienkaan nimiä :D
IMG_0052 P8254269

Asun ihan Cagliarin keskustassa 7. kerroksessa! Tossa ylhäällä on näkymät mun parvekkeelta :) Eilen käytiin ihan ylimässä kerroksessa ja teki vähän pahaa katella sieltä alas... Muuten tää asunto on tosi kiva ja iso; mun huone on yhtä iso kuin Suomessakin! Mua varten oli tyhjennetty niin monta kaappia/lipastoja, etten varmaan mitenkään saa niitä täyteen tän vuoden aikana. Ja sit mulla on oma wc :)

Tähän perheeseen kuuluu siis host-iskä Måns, joka on ruotsalainen, host-äiti Stefanie ja host-sisko Claudia. Mun ikänen veli on tän vuoden Californiassa :) Claudia on mua pari vuotta nuorempi ja tällä hetkellä sen täytyy opiskella joka päivä parin kurssin takia, ettei se jää luokalle. Ihme syysteemi tää kesäkoulu täällä. Mitä oon kuunnellu niin aika monella on parista aineesta testit ennen koulun alkua.
Ainiin mun koulu alkaa kai 15. syyskuuta! Eli täs on vielä ihan mukavasti aikaa lomailla ja yrittää vähän oppia puhumaan italiaa. Sain tänään kuulla, että opiskelen koulussa italiaa, englantia, espanjaa ja ranskaa!? Ja taidehistoriaa, italian kirjallisuutta, turismia... hmm.. :D

DSC_0736
Minä, Rosella, Luca, Claudia
DSC_0720 DSC_0722

Eilen illalla pyörittiin kaupungilla Claudian, Rosellan, Lucan ja Michelen kanssa :) Oli tosi hauskaa, koska Luca ja Rosella osaa puhua hyvin englantia. Monet muut ei oikeen osaa... Täällä ei muuten oo mitenkään outoo, jos nuoret alkaa tanssia katusoittajan edessä! :D Luca ja Claudia... Ja sekin on ihan normaalia, että illalla yheksän/kymmenen aikaa, kun aletaan syömään päivällistä, niin kaikki kaverit on automaattisesti mukana syömässä ja pöytä on aina katettu vähintään seitsemälle :D

Tänään oltiin taas rannalla Månsin ja Stefanien kanssa. Luca ja Michele tuli kanssa vähän myöhemmin ja olin sitten niitten kanssa. Ja merivesi tuntu oikeesti lämpimämmältä kuin ilma, joka oli sen 40 astetta. Se tuntu ihan hullulta! :D
Tänään illalla meillä piti olla beach partyt, mutta jostain syystä ne peruuntu (en oo ihan varma miks :D) Mut tänne kai on tulossa porukkaa syömään simpukoita ja katkarapuja! Ja huomenna on jotkut bileet :)

I'm loving this place!

<3: Senja

Ei kommentteja: