keskiviikko 31. lokakuuta 2012

vacanza & korvapuustia


Oon rakastunut tähän biisiin, tällä hetkellä ihan täydellinen<3
PA284795
Huomaa, että kylmyys on saapunut tännekin :/
PA304799
Tuli Annin kanssa ikävä suomalaisia pullia<3
PA284781
PA304808
Noi oli niiiiin hyviä!! Meijän mielestä raesokeri on kyl kauniimpaa Suomessa...
PA284793
Cagliarin vanhakaupunki<3
PA304813


Buongiorno!

Eilen innostuttiin Annin kanssa leipomaan korvapuusteja, koska a) ne on suomalaisia b) meillä oli ikävä leipomista c) korvapuustit on vaan niin hyviä ja d) me ollaan lomalla!!<3
Tällä viikolla ei siis enää tartte koulussa istuskella, vaan ohjelmassa on mm. mun host-siskon synttäreiden juhlintaa (tänään), halloween-partyja, piazzoilla hengausta ja viikonlopuks suunnataan vielä Annin perheen kesämökille :)

Mä oon ollu yhtä hymyä viikonlopusta asti! Syytä en tiiä, mutta ainakaan se ei ole tänne saapuneen kylmyyden ansiota. Lauantaista asti täällä on ollut vaan n. 15 astetta ja kauhee tuuli, koska ollaan saaren rannikolla.. Mulla ei oo vielä talvitakkia, joten aikamoista kerrospukeutumista on ollut :D Eikä meijän talossa ole lämmitystä, joten mun huone on kuin pakastin! Viimeyön nukuin sikeesti kolmen täkin alla<3

Lauantaina tapasin ensimmäistä kertaa mun Rotary-clubin. Lähettiin isolla porukalla (minä ja vanhukset :D) kohti maaseutua ja oliiviöljy-tilaa. Nähtiin kuinka valmistetaan extraneitsyt-oliiviöljyä ihan vaihe vaiheelta, ja lopuksi saatiin vielä maistellakin sitä - hyvää oli!
Tämän jälkeen ajettiin lounaalle ihanaan perinteiseen sardinialaiseen ruokapaikkaan. Syötiin KOLME tuntia sitä lounasta, uusia lautasia ja ruokalajeja tuntui riittävän loputtomiin :D Ruoka oli kyllä taivaallista ja ajattelinkin jossain vaiheessa yrittää tehä jotain postausta sardinialaisista ruuista, kunhan mulla ois kamera mukana tollasessa paikassa :) Mutta päivä oli kyllä tosi kiva, kaikki oli niin ystävällisiä ja kiinnostuneita musta ja onnistuin jopa selittämään suomalaisen koulusysteemin yhelle naiselle, joka ei puhunut englantia!

Lauantai-ilta jatkui bileiden merkeissä, seuraavana yönä en saanut millään unta (tää ei tapahdu mulle oikeesti ikinä, nukun aina kuin tukki), ja aamulla oli aikanen lähtö tapaamaan perheen ruotsalaisia ystäviä, jotka tulivat päiväksi Cagliariin ---> olin super väsynyt ja voitte uskoo, ettei ruotsin puhuminen onnistunut sitten ollenkaan :D Nauroin vaan ittekseni, kun mietin ruotsalaisia sanoja, mieleen tuli vaan italiaa.. Ruotsalaisen perheen kanssa kierreltiin ensin vanhassa kaupungissa, sitten kiivettiin lounaalle samaiselle vuorelle, jossa vaellettiin viime kerralla, mutta eri puolelle. Oli kylmä, sato vettä, ja me eksyttiin siskon ja äipän kaa muista... Soitettiin host-iskälle läpällä ihan paniikissa ja voi elämä se oli hauskaa :D Raukkaparka oli niin huolissaan! Lopulta löydettiin perille vähän pidemmän reitin kautta.. :)

Maanantaina meillä oli koulussa vaan lenttispelejä luokka vastaan toinen luokka systeemillä, ja sen jälkeen oltiinkin vapaita lomailemaan! Illalla oli vielä treenit, mutta niitäkään ei enää tällä viikolla ole :) 

Hyvää Halloweenia kaikille!!<3

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

kuin nätti ootkaa!<3 :)

Unknown kirjoitti...

Grazie mille!<3