lauantai 13. lokakuuta 2012

Cagliari

Ciao!

Tää kouluviikko meni tosi nopeesti, kun joka iltakin oli täynnä ohjelmaa :) I like! Vähemmän tykkään siitä, että muhun on tarttunu joku täällä leviävä flunssa, oon ollut tukkosena jo reilun viikon eikä loppua näy! Onks tähän mitään parannuskeinoa? :o

Mun viikkoon on siis kuulunut muutamat lentopallotreenit (tuntuu etten oikeen oo vieläkään edistynyt kyseisessä lajissa :D), kuntosali reissu Annin kanssa (siel oli "personal trainer"!), shoppailua ja italian tunteja. Noi italiantunnit on aika puuduttavia, koska ne on aina puoltoistuntia putkeen ja siel on yli 20 ihmistä, joista puolet on Aasiasta. Ne ei osaa edes aakkosia.. Eli me rotarylaiset, jotka halluttais mennä vähän nopeempaa tahtii asioissa eteenpäin, vaan pelataan ristinollaa yms :D

Mun host-äiti onnistu muuten poistamaan mun ruisleipä-ikävää! Se löysi jostain leipomosta vähän tummenpaa leipää, joka maistuukin joltain :) Ja kun kerroin, että tykkäsin siitä tosi paljon, niin se lupas ostaa sitä lisää! Ja mun host-iskä tekee ainakin kerran viikossa iso kasan lettuja, joita sitten syödään monta päivää :D Eipähän ehdi tuotakaan herkkua tulla ikävä vuoden aikana. Kyllä kävi onni, että pääsin tähän italialais-ruotsalaiseen perheeseen :)

Eilen ei ollut koulua, jonkun lakon takia. En tiiä tarkemmin, kuin että täällä ei olla tyytyväisiä italialaiseen koulusysteemiin :D Täytyy kyllä sanoa, että en oo löytäny vielä yhtään asiaa mun koulusta täällä, mikä ois paremmin hoidettu kuin Suomessa.. Eli eilen sain pitkästä aikaa nukkua pitkään ja nauttia hiljaisuudesta talossa :)
Illalla menin shoppailemaan Julianan kanssa sille lisää vaatteita. Tännekin alkaa pikkuhiljaa syksy saapumaan, aamut on kahenkymmenen asteen alapuolella :) Onko muuten kenelläkään kokemusta, kuinka paksun talvitakin tarviin täällä? Jos näiltä kysyy niin sen pitäs olla kunnon toppatakki, mut näähän pukee jo nyt toppaliivejä aamusin... Pärjäänkö esim. nahkatakilla+hupparilla vai pitäiskö mun hankkia jotain paksumpaa? :) Oon kyllä jo löytäny yhen täydellisen villakangastakin, että sen puoleen ei oo ongelmaa! ;)

Tänään olin taas iloisesti koulussa kahdeksalta aamulla :) JA olin niin yllättynyt, kun italian ope laitto myös mut kirjottamaan ainetta, mitä muutkin teki. Olisin voinut tehdä sen englanniksi, mutta koska en osannut kirjoittaa enkuksi kyseisestä aiheesta, kysyin jos voisin kirjoittaa italiaksi esim. Suomesta. Eli nyt mun pitäisi kirjoittaa jotain Suomesta ja host-vanhempien apu on kuulemma kiellettyä :D Saa nähdä, noiden artikkelien käyttö on ainakin liian monimutkasta mulle..

Haha tulipas paljon tekstiä tällä kertaa! Toivottavasti ei kuitenkaan liikaa :) Nyt päiväunille, myöhemmin girl's night out! ;) Ja täällä muuten sataa!? :o

Au revoir

P9294591
Cagliari <3
P9294589
P9294599
Yksi monista piazzoista täällä :) (ja niitä on oikeesti joka kadunkulmassa)
P9294602 P9294608 P9294607
PA134670
Sain postia Suomesta!<3 Oli ihana saada iltalukemista! :) Mutta toi suklaalevy on jo kadonnut jonnekin... 

4 kommenttia:

Heta kirjoitti...

Aivan ihania noi kuvat! :)

Iina kirjoitti...

Ihania kuvia! Tykkään teijän blogista ihan hirveen paljon, tosi mielenkiintosta lukee millasta teillä on eripuolilla maailmaa :--)

Unknown kirjoitti...

Grazie! :)

Unknown kirjoitti...

Ihanaa saada positiivista palautetta!<3