perjantai 26. lokakuuta 2012

here again

PA214763 PA214734 PA214746 PA214709 PA214737 PA214715 PA214749 PA214755 PA214699 DSC_0107

Moikka pitkästä aikaa!

Viime viikko meni aikalailla sängyssä maaten ihanan flunssan kanssa, mutta onneksi viikonloppuna aloin tuntea taas oloni ihmiseksi :) Sunnuntaina lähdettiinkin isolla porukalla joidenkin vaihtareiden ja host-perheiden kanssa minivaellukselle läheiselle vuorelle, jota oon ihaillut monet kerrat rannalla kävellessäni. Täydellinen sää, hyvät eväät, pari kakkuakin oli meille leivottu :) Annin kanssa höpötettiin suomea niin paljon, että Kennethkin ärsyynty aika pahasti.. Oli tosi hauska päivä, vaikka loppumatkasta meinattiinki jo luovuttaa, kun oltiin niin väsyneitä.

Viikonloppuna täällä Cagliarissa järjestettiin Dance Flash Mob Gangnam! Iso piazza keskustassa oli ihan täynnä, paikalla tuhansia nuoria, jotka tanssi ton biisin! En oo ikinä nähny mitään tollasta livenä, joten oli aika siistii katella sitä menoa, koska itse saavuin paikalle myöhässä :D Tyhmä bussi.. Löysin youtubesta videon, niin voitte kaikki kattoa :)

Haha ei täällä Italiassa näköjään kauheesti Eurooppaa opiskella koulussa! Olin nimittäin kiertelemässä kauppoja italialaisen Benedettan kanssa, kun ihasteltiin yhtä paitaa ja se kysy multa, miten rusetti sanotaan englanniksi. Vastasin, että ei mitään hajua ja se katto mua ihmeissään vähän aikaa. Selittelin sitten, että ei mun englanti mitään täydellistä oo. Benedetta näytti vieläkin aika mietteliäältä, ennen kuin uskalsi kysyä, mitä kieltä me Suomessa puhutaan :D Kerroin, että meillä on ihan ikioma suomen kieli, joka eroaa kaikista kielistä aika tooosi paljon. Naurettiin kyllä koko jutulle, mutta oli koko viikon piristys kuulla, että osaan näköjään jotenkuten puhua englantia :)

Tällä viikolla oon syöny taas ihan liikaa! Keskiviikkona olin host-perheen ja siskon koriskavereiden perheiden kanssa pizzeriassa, jossa söin täällä tähän mennessä parhaan pizzan! Sen nimi oli genovese ja siinä oli kirsikkatomaatteja, pestoa ja mozzarellaa :) Söin koko pizzan (ne on ISOJA täällä) ja kaduin päätöstä heti viimesen suupalan jälkeen. Hyvä, että kykenin nousemaan pöydästä sen illallisen jälkeen, koska mun oli vielä ihan pakko maistaa sellasta jäätelöleivos-jälkkärii, joka näytti taivaalliselta - ja maistu myös... :)
Eilen oltiin sitten italian kurssin jälkeen muutamien vaihtareiden kanssa kokeilemassa sushia. En ollut koskaan syönyt kyseistä herkkua oikeassa ravintolla (vain á la Ursula!) ja täytyy sanoa, että oli super hyvää! Tilasin sellasen "lautasen" missä oli kaikkia erilaisia juttuja ja nyt voin sanoo, että rakastan sushia!

Koulussa menee normaaliin tapaan, tunneilla yritän kuunnella opettajaa, nukun tai opiskelen italiaa kirjasta. Tällä viikolla mun luokalla oli monet kokeet, joista mun piti tehä ranskan, enkun ja matikan kokeet. Enkun koe oli helppo, ranskan kokeessa vieruskaveri vähän autto ;) mutta matikan koe... Suomessa opiskelen pitkää matikkaa ja tajuun sitä aika hyvin, mutta täällä oon ihan pihalla kaikesta :D Samat asiat joo, kaikki tehään vaan jotenkin ihmeellisellä tavalla ja italiaksi.. Hassua kuinka voikin ikävöidä suomen matikkaa :D

Huomenna tapaan mun rotary-clubin ensimmäistä kertaa, mennään kai retkelle jonnekin keskelle Sardiniaa. Sunnuntaina meille tulee ruotsalaisia kyläilemään, tiedossa vaeltamista ja host-iskän valmistama gourmee-illallinen<3 Ensi viikolla onkin sitten syyslomailua ja halloween ;)

-Senja-

Ps. ehdin syödä jo kaksi isoa fazerin suklaalevyä, joten jos jollain lojuu niitä nurkissa eikä tiedä kenelle antaisi, niin mulle voi lähettää :D

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

haha aika siisti toi flashmob! :D Ja kivoi kuvii. :) Ja tää on kiva ku postailet näin usein <3 Pakko aina kattoo joka päivä onks tullu uus postaus :D:D haha

Unknown kirjoitti...

Haha joo se se oli niin siisti! :D Ja yritän postailla yhtä useesti kuin tähänkin mennessä, vaikka vapaa-aika vähenee koko ajan<3