tiistai 9. huhtikuuta 2013

weekend

P3286411 P3286389 P3286408 P3286397 P3286407 P3286415

Ciao!
Oon koulussa joten muutamat kirjaimet puuttu, mutta en anna sen nyt haitata, koska haluun kertoo teille vàhàn mun kuulumisia! :) Mamma siis palas Suomeen perjantaina ja mulla oli paluu koulun penkille.. Menin kouluun kaks tuntii myòhàssà, koska àiti oli làhtenyt yòllà enkà millààn saanut itteàni sàngystà aikasemmin ylòs haha. Opet piti mua ihan hulluna, kun ylmestyin puolessa vàlissà pàivàà kouluun, ja oli kunnon sààtò poissaolojen merkintòjen kanssa :D Tàà koulusysteemi on niin outo tààllà..

Perjantain hengailin Juanin kanssa, joka on mun ja Annin ihmetykseksi alkanut opettelemaan suomea! Saa nàhà kauan tàà innostus kestàà, koska ei taida tàà suomen kieli olla sieltà helpoimmasta pààstà ;) Saan siinà itekin ihan miettià, ettà miten mà nyt selittàisin tonkin kielioppijutun.. Tàà italian kielioppi ja englanninkin eroo niin paljon meille itsestààn selvàn suomen normeista :D

Lauantaina olin yhdissà synttàrijuhlissa illalla koulun ja parin tunnin pàikkàreitten jàlkeen<3 Hauskaa oli, sankari ja pari muukin sai kakkua naamaan ja sainpahan kokea italialaisen karaoken.. Sunnuntai aamuna heràsin sitten pirteenà Annin viestiin, jossa kyseli mua sen perheen mukaan kattomaan yhtà nàttià rantaa, joka on vàhàn kauempana tààltà. Puoli tuntia ja olin jo auton kyydissà ;) Kannatti kyllà làhteà, koska ne maisemat+ cappucciono+ aurinko oli kyllà parhaita sunnuntai aamuja tààllà!

Palattiin Annille super sunnuntai lounaalle, niin kuin tààllà Italiassa on tapana.. Eka pastaa, sitten lihaa ja salaattia, pààlle hedelmià, lisàksi vielà jààtelòà ja espressot.... Kun lopulta jaksettiin nousta pòydàstà, mentiin yhden suomalaisen tààllà asuvan naisen synttàreille! Se on taiteilija ammatiltaan ja kaikki tarjottavat oli kyllà sen mukaisia :) En oo ikinà nàhnyt niin kaunista juustokakkua, minkà se oli tehnyt. Se kuvas vàlimerta ja kaiken lisàks maistu taivaalliselta<3

Kohta soi kellot ja mà ryntààn tààltà pakkolaitokselta rannalle!! (tonne, mistà noi kuvat on otettu! tàllà hetkellà vaan aurinko paistaa ja bikinikeli<3) Huomenna vaihdan parin pàivàn ajaksi koulua, koska Cagliariin saapuu suomalainen luokka, ja mà pààsen hengaamaan niitten kanssa ;)

Kirjottelen taas pian
Baci :*

Ei kommentteja: