keskiviikko 19. joulukuuta 2012

My Father's House

Heippodei pitkästä aikaa!

Kuten otsikkokin kertoo, niin tällä kertaa haluaisin kertoa teille paikasta nimeltä My Father's house. Oon maininnut siitä täällä aikasemminkin, mutta nyt kerron vähän tarkemmin. Se on siis sellanen lastenkoti lähellä Tulancingoa, jossa me vaihtarit käydään viettämässä aikaa siellä asuvien lasten kanssa pari kertaa kuukaudessa :)
Siellä on kaikenikäisiä lapsia, joilla ei oo omaa perhettä eikä kotia. Näillä lapsilla on siellä tosi hyvät oltavat sekä paljon seuraa ja tekemistä.

Me vaihtarit mennään sinne usein viikonloppuna. Viedään sinne usein meidän host-sisarusten vanhoja leluja ja vaatteita sekä ruokaa. Tähän mennessä jokaisella kerralla siellä olevat ohjaajat on järjestänyt meille ja niille lapsille jotain kivaa tekemistä. Ollaan tehty ovikyltit, piñatat, laulettu, leikitty, tanssittu sekä ihan vaan vaihdettu kuulumisia. Ne lapset on aina tosi innokkaina tekemässä juttuja meidän kanssa. Ne on myös niin hellyyttäviä, kun ne tulee halaamaan eikä ne ikinä haluais että me lähdetään...

Oon niin iloinen, että me saadaan auttaa ja vaan tehdä ne lapset iloisiks menemällä sinne yhdessä :)

Ja nyt muihin juttuihin! Lauantaina oon ollut täällä taas yhden kuukauden lisää, kun mulla tulee täyteen 5 kuukautta Meksikossa. Samalla jouluaatto lähestyy enkä voi uskoa, miten aika oikeesti menee niin nopeesti. Mulla ei kyllä vielä oo sitä joulufiilistä, koska mittari näyttää yli 20 ja koska mulla on ikävä kaikkia suomalaisia joulujuttuja. Kuten esimerkiksi joulutorttuja, glögiä, Fazerin konvehtirasioita, äidin joulukoristeita, villasukkia, lunta, papan joulupukkiasua, piparkakkutaloa, joululahjaostoksilla käymistä ja tottakai ihan vaan omaa perhettä... No ainakin osaan arvostaa entistä enemmän näitä juttuja tän vuoden jälkeen!!

En kuitenkaan usko, että tuun olemaan surullinen tänä jouluna! Mulla tulee vaan olemaan erilainen joulu, joka tulee olemaan meksikolainen. Oon onnekas, että saan kokea tän vuoden aikana niin paljon uusia juttuja ja tää joulu on yks niistä. Mun uus host-perhehän on yhtä iso, kuin mulla on Suomessa, joten se helpottaa! :)

Osa kuvista on sieltä lastenkodista ja loput on sekalaisia kuvia viime viikoilta.


Besitos, Oona















Ei kommentteja: