torstai 27. joulukuuta 2012

Joulu Meksikossa

Hola bebeeees!

Nyt mulla on takanapäin elämäni ensimmäinen meksikolainen joulu! Jouluaaton aamupäivän haikeista tunnelmista huolimatta mulla oli tosi kiva joulu! :)

Jouluaaton päivä oli vielä ihan normaali päivä. Mun hostvanhemmilla oli vielä töitä, joten me lapsukaiset vaan hengailtiin kotona ja suunniteltiin illan ohjelmanumeroita :)
Noin kahdeksan maissa lähdettiin 26 hengen voimin isoäidin luokse viettämään iltaa/yötä. Alotettiin ilta syömällä jouluateria. Tänä jouluna pöytä ei kuitenkaan ollut ihan niin kattava, kuin mihin oon Suomessa tottunut. Ruoka oli kuitenkin hyvää ja seura vielä parempaa! Ruuan jälkeen päästiin taas hakkaamaan piñataa ja syömään siitä sataneita karkkeja ;)

Sitten oli vuorossa meidän kehittelemät joulupelit! Aloitettiin sellasella lahjapelillä, jossa jokaiselle arvottiin yks lahja. Mukana oli lahjoja, joita kukaan ei haluais ja sellaisia, joita kaikki himoitsi! Mulla kävi kuitenkin tosi hyvä tuuri ja sain ihanan hajuveden!! :) Toinen peli oli laulukilpailu.
Jakauduttiin kahteen ryhmään. Tytöt ja pojat erikseen. Se ryhmä, joka tunnisti useamman laulun ja muisti sanat, oli voittaja. Uskokaa tai älkää, mutta meksikolaiset miehet osaa heittäytyä niin täysillä, että tällä kertaa ne voitti!

Pientä miinusta mun iltaan toi se, että ennen tota laulukilpailua mulle nous tosi korkee kuume enkä pystynyt nauttimaan loppuillasta niin paljon. Eilen multa ei lähtenyt ääntä ja tänäänkin oon kuumeillut.... Typerä flunssa!!

Joulupäivänä kokoonnuttiin taas isoäidin luokse syömään ja kattomaan porukalla leffoja. Rento meininki siis! Tänään mentiin syömään tacoja mun hostisän isoäidin luokse ja tutustuin taas uusiin sukulaisiin.

Meillä ei kuitenkaan lopu nää joulujutut ihan vielä. Meillä on vielä kaks lahjojenvaihtoiltaa! Ensimmäinen 31.12 ja toinen 6.1. Ihan kiva siis! Loppuviikon aion vaan viettää samallalailla kuin alkuviikonkin. Rennosti parantelemalla itseäni. Nyt sukellan lämpimien peittojen alle nukkumaan!

Buenas noches Mexico y buenas dias Finlandia <3 data-blogger-escaped-br="br">
Oona





Ei kommentteja: