sunnuntai 23. joulukuuta 2012

la mia classe

PB305365 PB305379 PB305290 PB305355 PB305293 PB305350 PB305370 PB305368

Huomenna on joulu!
Ulkona paistaa aurinko, lämpömittari näyttää kahtakymmentä ja mä paketoin lahjoja mun host-perheelle, vaikka ne tosissaan kielsi mua ostamasta niille mitään (; Joulufiilis ei oo kuitenkaan vielä kauheen korkee, toivottavasti se kasvaa huomiseen iltaan mennessä! Tänään sain onneks maistaa pipareita, joita Anni oli ahkerana leiponu ison kasan (:

Eilen (lauantaina..) oli siis vielä ihan normaali koulupäivä! Aamulla mietin miljoonasata kertaa jaksanko raahautua kouluun, kun tiesin että kaikkialla muualla päin maailmaa jo lomaillaan joulun kunniaksi.. Kiltti tyttö kun oon menin kouluun, torkuin siellä muutaman tunnin, söin kakkua luokkalaisten kanssa ja lopun ajan laskin minuutteja. Päivän iloisin hetki koitti varmasti silloin, kun kellot soivat ja mä oli vapaa kahden viikon lomalle! ;D

Perjantaina "juhlittiin" kavereitten kanssa Annin synttäreitä ja lähdettiin luistelemaan :D Oltiin kuultu, että täällä Cagliarissa on sisäluistelu paikka Capo Horn ja uteliaina suunnattiin bussilla sinne. Suomalaisena pettymys oli aika suuri paikalle saavuttua: a) "kaukalo" oli pienin mitä oon koskaan nähnyt b) jää oli super super huonossa kunnossa c) jäästä 1/3 ei ollut edes käytössä d) luistimet näytti siltä, että iso lauma koiranpentuja oli käynyt pureskelemassa niitä aikansa kuluksi e) oon varma ettei luistimia oltu terotettu ainakaan 10 vuoteen. Kaiken ton summana voitte kuvitella, kuinka "helppoa" se luisteleminen oli :D Olo tuntu kuin pikkutytöltä, joka harjottelee pystyssä pysymistä.. Yritä siinä sitten todistaa, että kyllä me suomalaiset osataan luistella! Haha mutta en voi väittää vastaan, etteikö ollut hauskaa :D Varsinkin kun yrittää opettaa taiwanlaista luistelemaan noissa olosuhteissa! Luistelun jälkeen mentiin yhdessä sushille<3 Se on vaan niin hyvää!

Eilen discossa juhlimassa joulua (;  Tänään eka lomapäivä! Illalla joulu-nyyttäri-illallinen vaihtereitten, interact-nuorten ja muuten vaan kavereiden kanssa. Oltiin ahkeria ja leivottiin Annin kanssa jotain suomalaista: pari pinaatti-feta-piirasta :D Ainakin meijän mielestä ne on suomalaisia, koska ne kuuluu perussuomi-juhlapöytään.. Ja muutenkin on hyvä syöttää italialaisille vähän fetaa, koska nää on niin täynnä italialaisuutta ja mozzarellaa, ettei kukaan viitti ostaa fetaa, minkä takia se on ylikallista kaupassa xD

Tossa ylhäällä on siis kuvia mun luokkalaisista, joiden kanssa kulutan koulupäivät täällä päin :)
Ja nyt varmuuden vuoksi, jos ei musta alkuviikosta kuulu mitään:

HYVÄÄ JOULUA KAIKKI RAKKAAT SIELLÄ SUOMESSA! KOVA IKÄVÄ ON! <3 <3 <3

Syökää mun puolesta paljon kinkkua, laatikoita, fazerin sinistä, niitä marmeladi pallukoita, pipareita glögin kanssa... Laulakaa joululauluja ja kertokaa terkkuja joulupukille! Täällä ei oo tonttuja näkynyt, mutta onneksi mun pikkunen Joel-tonttu hymyilee 24/7 mun seinällä<3

Ei kommentteja: