keskiviikko 13. maaliskuuta 2013

arkea

Heispan kaikki!
Nyt alkaa vuosi olla siinä vaiheessa, että tuntuu että kaikki on mennyt ihan liian nopeasti ja tajuaa, ettei niitä kuukausia ole niin montaa enää jäljellä.. Iske paniikki ja alkaa miettimään, mihin kaikkialle vielä täytyy päästä ja mitä tehdä.. Äiti on tulossa Suomesta reilun viikon päästä, sitten onkin jo huhtikuu, toukokuussa lähdetään kiertelemään Eurooppaa, sitten koittaa kesäloma, täytän vihdoin kaheksantoista, pääsen näkemään koko Italian, heinäkuu... Siinä vaiheessa vuosi alkaa jo loppumaan ja haluisin päästä tutustumaan mun host-veljeen, joka palaa amerikasta. Mutta Emil palaa suoraan Ruotsiin, mistä lähtikin, niin voi olla että palaan sitten Suomeen tuon naapurimaan kautta ;) Mikään ei vielä ole varmaa, mutta kyllä mä sinne Suomeen joudun palaamaan ainakin ennen koulun alkua elokuussa!

Sitten vähän muita kuulumisia! :) Lauantaina näin pitkästä aikaa muutamia vaihtarikavereita, joiden kanssa ei viikottain tule hengailtua. Mentiin kattomaan uusi OZ-leffa 3D:nä :) Tykkäsin paljon ja oli ihana katsella, kuinka sen leffan loppu sai mun vieressä istuvat amerikan pojatkin ihan pehmenemään<3 Outoa oli taas kerran, kun leffan puolessa välissä tuli tauko ja saliin saapui pikkukioski, mistä sai ostella lisää leffaeväitä :D

Sunnuntaina Juliana tuli meille lounaalle ja järkytti mut kaiken maailman kauhutarinoilla Brasiliasta ja varkaista ym. Muutenkin kun on tässä kuunnellut näitten muitten vaihtareiden kertomuksia, niin on tullut olo että Suomessa on tooosi turvallista liikkua, ei tarvii kadulla pelätä tulevansa ryöstetyksi tai raiskatuksi yksin liikkuessa tai voiko johonkin asuinalueelle mennä ollenkaan.. Mut ei sillä, etten haluaisi Brasiliaan mennä käymään, oon jo luvannu Julianalle vierailevani siellä parin vuoden päästä ;)

Koulu menee tossa sivussa ihan kivasti, joka päivä oon sinne tunnollisesti raahautunut :) Välillä jaksan jopa kuunnella tunneilla, ja saan siitä heti kehuja opeilta, välillä päiväunet laukkuun nojaten yllättää.. Yleensä käytän koulupäivät italian itseopiskeluun, mulla on lukion kurssikirja, josta teen tehtäviä ja sitten mun koulukaveri tarkistelee niitä pitkin päivää - toimii hyvin! Mulla on myös ihan säälittävä ranskan opettaja, joka ei oikeesti oo varmaan ikinä opiskellut opettajaksi.. Ei se osaa pitää kuria ollenkaan :D Viime tunnilla nimenhuudon jälkeen poistuttiin rauhallisesti mitään sanomatta luokasta Kennethin kanssa ja mentiin pelaamaan pingpongia.. Palattiin luokkaan tunnin lopussa eikä meiltä kysytty mitään ;) Mut sit löytyy kanssa opettajia, joitten kanssa ei uskalla kokeilla mitään lusmuiluyrityksiä..

Eilen aamulla Kenneth toi mulle kouluun aamupalaks valkosuklaalla täytetyn croisantin!<3 En oo ikinä syöny niin hyvää croisanttia! Italialaisethan ei oikeen syö aamupalaa ja jos syö niin se on yleensä just kahvi + pulla. Mulle tää systeemi ei oo viel uponnu ja mun ruotsalaisen host-iskän kanssa väännetäänkin aina kunnon aamurutiinit, mä hedelmien ja myslin kanssa, se kahvi + tee + pari leipää tottumuksella :D Kun sitten vieressä italia-äiti juo vaan yhden super ison cappucinon ja sisko ei syö mitään.

Eilen oli myös mun italialaisen kaverin Rossellan 18 v synttärit, joita juhlittiin yllätyspäivällisellä pizzeriassa. Mulle sanottiin, että paikalla pitää olla 20.15 ja niimpä oltiinkin muutamien vaihtarikavereiden kanssa tasan tohon aikaan ravintolan edessä odottamassa muita.. Saatiin siinä sitten odotella tuntinen, ennen kun saapuivat Rossellan italialaiset kaverit.. Sovittiin siinä sitten hieman tympääntyneinä näitten italialaisten ainaiseen myöhästelyyn, ettei enään ikinä mennä sovittuun kellonaikaan päivälliselle, vaan ainakin puoltuntia myöhässä! Italia-kavereitten tulon jälkeen soitettiin Rossella paikalle ja vihdoin kymmenen aikaan päästiin syömään, niin perus touhuu täällä :D Seura oli kuitenkin hyvää, pizza sitäkin parempaa ja suklaakakkua päälle<3 Ihana ilta oli parhaiden kavereiden kanssa, jos unohdetaan viereisen seurueen loputon tuijottellu ja likaiset huudahdukset meille vaihtaritytöille ja se fakta että tulin kotiin puolen yön jälkeen tietäen että tänään kouluun aikasin aamulla superväsyneenä. Koulupäivästä on nyt kuitenkin selvitty ja päiväunetkin taas kerran nukuttu, niin voi pirteänä lähteä kohti kuntosalia! :)

Tästä tekstistä tuli ihan liian pitkä, yritän kirjotella useemmin, ettei tälläin kävis uudestaan.. Kuvat eiliseltä :)

P3126218 P3126228 P3126221 rossella1 P3126227 P3126237 P3126231

Ei kommentteja: