sunnuntai 27. tammikuuta 2013

Via Roma

P1255698 P1255711 P1255701 P1255714

Ciao!
Vihdoin on taas sunnuntai ja voi hyvällä omatunnolla laiskotella himassa. Kouluviikko oli aika raskas, mulla oli ensimmäistä kertaa parit suulliset kuulustelut.. Näissä italialaisissa kouluissa on tapana, että puolet arvosanoista tulee suullisista kuulusteluista ja puolet kirjallisista. Noi suulliset kuulustelut hidastaa vaan asioissa etenemistä tosi paljon, koska yhtä oppilasta kuulustellaan sellanen puol tuntii ja muut ei tee sinä aikana mitään.. Ja noit kuulusteluit on melkein joka oppitunti.

Maanantaina aloitin kuntosalilla käynnin, mistä oon ihan innoissani! Sali on kahen minuutin kävelymatkan päässä mun kodista ja siellä on aina sellanen nainen joka kertoo mulle, mitä mun pitää tehä ym. Mulla on vielä toivoa päästä kesäkuntoon ;) Mun arkiviikko on siis taas täynnä, pari kertaa viikossa italiantunnit koulun jälkeen ja muina päivinä salille!

Eilen illalla hengailtiin muutamien vaihtari-kavereiden kanssa, kanadalaisen tytön luona. Mä tein tortilloja suomalaiseen tapaan, oli vähän paineita kun seurana oli yksi meksikolainen... Mut niistä tuli onneks hyviä :D Nää meijän illalliset vaihtarikavereitten kanssa on aina yhtä hauskoja, eilenkin pöydässä istu kaks espanjaa puhuvaa, kaks portugalii ja sitte ranskaa ja enkkua... Ja yhteinen kieli on italia, mutta kaikki ymmärtää kaikkia... Hullua...

Noi kuvat on Cagliarin satamasta ja Via Romasta, jotka on mun mielestä kauneimpia paikkoja tässä kaupungissa! Käytiin perjantaina siellä testailemassa Juanin uutta kameraa :)

5 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

ihanan näköstä siellä !

Anonyymi kirjoitti...

saako vaihtari italiassa helposti paikallisia kavereita? :)

Unknown kirjoitti...

Saa helposti :) kieli voi aluksi olla vähän ongelmana, mutta kunhan vaan jaksaa yrittää nii se kyllä palkitaan! Italialaiset on tosi avoimia, uteliaita ja puheliata, joten ei tarvii kuin hymyillä niin ne jo aloittaa tutustumisen sun puolesta :D

Jek-ki kirjoitti...

Ihana toi sun kuva Senja <3!

Unknown kirjoitti...

Kiitti Jessica! <3